Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wipmolentjes

  • Sleutelmulder

    Ik heb zoals de meesten weten, een wipmolen De Valk.

    nu is het probleem, vanaf het onderhuis komt een grote staaf die met een moer vastzit aan de begane grond van het BOVENhuis. mijn bovenhuis is van hout, en die staaf van ijzer, en als de molen draait, dan wipt dat ijzer het hout stuk en hierdoor raakt mijn bovenhuis los ok eraf te vallen. wie weet hier een oplossing voor?

    Gr, Mats

  • reteiP

    Bij mijn molen zit er een echte koker in, maaar die is dan ook maalvaardig. Je zou een langere staaf erin kunnen doen en bovenaan ook een bevestiging.

    Gr. Pieter.

  • Sleutelmulder

    Hoi Pieter, De westmolen is maalvaardig he, maar hoeveel enden laat je hem lopen?

    Gr, Mats

  • Mark Heutink

    hoi Pieter,

    heb je ook nieuwe fotos van je westmolen?

    fotos van na de restauratie?

    mvg,

    mark.

  • Sleutelmulder

    Oja, ik moet nu eerst ff iets herstellen, dit betreft een lange spruit. die is verrot en ga ik afkrabben en verven. en daarna wil ik nog ff draaien als er wind is.

    Gr, Sleutelmulder, die de laatste tijd een beetje gek wordt van al dat vervangen.

  • jeroen

    op mijn wipmolen dient een plastic buisje als koker.

    deze zit er los in maar wordt aan beide kanten door een uitsparing in balken vastgezet.

    makkelijk als je iets wilt doen in de molen is dat j em dan zo uit elkaar kan halen en weer in elkaar.

    groetjes, jeroen

  • reteiP

    Ik heb nog foto's van speelmolendag, maar de molen is nog niet klaar. En echt lopen doet ie ook niet….