Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zeilen

  • Robert Van't Geloof

    hallo van wat voor materiaal kun je het beste zeiltjes maken voor een speelmolen ?? en wat voor touw materiaal dikte en zo moet je gebruiken ?

    groeten Robert

  • Sleutelmulder

    schoenvetertouw is goed voor een zeiltje voor vastmaak. en ik denk dat je het beste WK77 materiaal kan hebben (weet ik niet zeker)

  • Sleutelmulder

    of van dat witte touw van 4 mm of iets dikker.

  • jeroen

    ik denk dat als je een kleine molen hebt (1.50 meter vlucht) dat wk77 niet egt goed zal zijn want dat is dan te dik voor de molen, het ligt er als een plank voor.

    ik denk dat voor 'de kleine molens je beter katoenen zeilen kunt gebruiken.

    groetjes, jeroen

  • Sleutelmulder

    Hoi jeroen, ik bedoelde eigelijk ook katoen, maar ik dacht dat WK77 dat was.

  • Meelmuisje

    Hier heb ik gewoon oude lakens gebruikt als zeilen.

    Zit harstikke goed. Bij Tot Fatum zitten ze er 2 jaar op. en touw… ja dat ligt maar net aan de molen zelf hoe groot ie is enzo…

    Gr, Thomas

  • Alex Buist

    Ik pak gewoon het eerste de beste mooi kleurtje doek en maak ik er voor , en voor mijn touwen gebruik ik nylon.

  • Robert Van't Geloof

    hoi allemaal met touw gebruik ik ook Nylon maar wilde even weten wat jullie meningen zijn dan nog 1 vraagje wat is de gekste en raarste kleur van speelmolen-zeilen wat jullie ooit hebben voorgehad

    groeten Robert

  • Leerling v.De Wilde Westlander

    het zijn niet de gekste maar De Groene Wip te Schipluiden heeft er 2 oranje zeilen voor hangen

    met dank aan de secetarese:D

    Gr Luc

  • reteiP

    Oranje zeilen zijn mooi! Maar hier heb ik 4 witte, 2 rode en 2 bruine.