Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog aan het draaien.

  • jeroen

    net terug van school om de laatste 2 proefwerken te maken.

    dus nu heb ik vakantie:D.

    en meteen de landzicht maar opgezeild met 2 volle( andere 2 moet ik nog afmaken maar die liggen bij mijn vader dus kan er niet bij).

    nu ben ik maar begonnen om van mijn oude zeiltjes vlaggetjes te maken om hem in de vreugdestand te kunnen zetten.

    en dan vanavond maar de 2 andere zeilen afmaken.

    en morgen weer naar de bijenkorf oim mee te draaien.

    groetjes, jeroen

  • Meelmuisje

    Om 12:30 De Kleine Roos los in de lege, wachtende op wind…

    Rond 13:00 kwam er ineens wind en begon de molen de sukkelen. toen meteen 2 halven, 2 lange halven erbij! en draaide de molen wel even lekker door. tot om 13:30 De Gooyer ook aangeslingerd in de volle omdat de wind was afgenomen..

    Toen ook De Kleine Roos vol gelegd. kort daarna even het wiekenkruis van de molen gehaald. als het vet gehaald met papier van de keukenrol. en vervolgens nieuw vet bij gedaan. omdat dat oude vet niet schoon was( stukjes hout en troep enz..)

    na 20 min. draaide de molen toen weer als een gek (40 enden sneller! terwij de wind niet was toegenomen:) )

    Tegen 18:30 de molens op de vang i.v.m. zeer zwaar weer. tot 19:00 was het veel regen,onweer en windstoten. vervolgens was het windstil en onweerde het nog leuk door tot 20:00….

    Hierbij nog foto's van de gesmeerde as van De Kleine Roos

    om 22:00 ga ik de natte zeilen maar eens oprollen.

  • Sleutelmulder

    Voor mij is het vandaag onbegonnen werk, Wk3 hier en dar heb ik niks aan. ik heb alleen de kap een beetje bijgeschuurd. meer niet.

    Gr, Mats

  • Robert Van't Geloof

    Hoi allemaal ook ik heb gedraaid met het wipje in de tuin

    om 17.00 leeg opgetrokken op zw 3-5

    later nam de wind af tot 0 en meteen rond vol

    gelegd later voelde ik een klein briesje uit no daar heen gekrooien maar dat werd niks meer bleek later en rond 21.00 dan ook de boel weer afgezeild en terug naar zzw gezet ook wij hebben hier een bui over gehad

    met veel regen en onweer maar veel wind zat niet in die bui vond ik

    groeten Robert

  • Jan-Willem de Winter

    Zo dat zit dik in het vet :)

    Zal wel lekker soepel lopen ja. Bij mij heeft de molen juist alleen in de bui gedraaid, verder geen wind gehad vandaag.