Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog gedraaid vandaag?

  • Robert Van't Geloof

    vanmiddag om 16.00 de wip aan de gang gezet met lege en borden uit op nw

    18.00 naar de weidemolen 18.15 aangekomen en4 vol ervoor maar gauw naar 2vol-2grote hogelijnen gezwicht en even later kwamen Aad en Jannick en hebben we hem zelfs weer rond vol gelegd en wauw wat een endjes dat hij maakte tussen 0 en 200 enden en een water dat ie gaf gewoon prachtig was erg mooi

    groeten Robert ps morgen ben ik op Het Haantje wand daar gaan Jannick en ik tarwe malen

  • Robert Van't Geloof

    foto's http://molens-in-de-graafstroom.mijnalbums.nl/ code mg groeten Robert zie bij fotomap ook met flinke wind aan de gang

  • Robert Van't Geloof

    en dan ook http://nl.youtube.com/watch?v=smkZlXyRDhY het filmpje

    trouwens heb nog meer filmpjes van molens der op staan

    dus zie meer groeten Robert ps vanavond na 19.00 wip weer ingespannen eerst leeg en zonder borden daarna 2 hogelijnen en zonder borden op nw gr Robert

  • wesley de best

    Om 11.30 uur mijn stellingtuinmolen losgezet. Molen draaide op ZW, ging redelijk, later in de middag heb ik hem op het W gezet en toen ging ie nog beter. Nog later trok de wind aan en toen ging ie behoorlijk en heb hem om 21.30 uur stilgezet.

  • Meelmuisje

    Om 11:15 De Kleine Roos en De Gooyer los.

    De Gooyer eerst met 2 vol later met 2 vol 2 half. die liep de hele dag (vooral vanaf 13:00) wel leuk door:)

    De Kleine Roos eerst in de lege. dat ging maar net rond… toen dus maar 4 stormzeiltjes ervoor gelegd! dat liep wel aardig… om 12:00 maar 2 stormzeiltjes en 2 duikers ervoor. toen begon ie leuk te lopen:) om 13:15 kwam er echt een mega vlaag waarbij De Kleine Roos toen van 80 enden richting de 350 enden vloog! toen de vang er even opgelegd… ook van de gooyer want er kwam een zeer zware bui aan. met veel regen en windstoten…

    Vervolgens de molens weer los. de kleine roos liep weer pittig door! dus toen gezwicht naar 2 stormzeiltjes , 2 lange halven. om 16:00 gaan afzeilen.

    Bij het andere molenwindpark in muiden ( De Windlust, Tot Fatum en Zelda ) heeft niks gedraaid… omdat ik namelijk was zeilen (met die wind van vandaag:D )

    Gr, Thomas Griffioen! die de molens morgen weer losgooid:)

  • Meelmuisje

    Om 13:30 weer De Kleine Roos en De Gooyer los!

    Met De Kleine Roos eerst een poging gewaagd in de lege… dat liep niet dus toen snel 2 hogelijnen erbij! Toen liep ie wel aardig:)

    Vervolgens De Gooyer opgezeild met 4 vol (boom…) die liep harstikke leuk! zo'n 100-120 enden. Nadat ik de gooyer had opgezeild 2 halven erbij gedaan bij De Kleine Roos.

    Zo liepen ze tot een uurtje of 16:15 leuk. toen ging het me te snel (continu boven de 175 enden) dus toen bij De Kleine Roos gezwicht naar 4 stormzeiltjes en bij de gooyer 2 vol 2 half. even later bij De Kleine Roos gezwicht naar 2 stormzeiltjes. tegen 17:00 nam de wind behoorlijk af en toen weer bijgelegd namelijk 2 duikers. De Gooyer liep toen nog wel aardig (50 enden) dus die had ik gewoon zo laten staan.

    Om 17:15 afgezeild. vervolgens bij het andere molenwindpark weer het 1 en ander losgegooid! De Windlust en Tot Fatum allebei in de lege. het loopt harstikke leuk:)

    Zelda is nu al in restauratie! omdat de verf niet goed was…. en de dakbedekking liet daardoor harstikke los!

    Maar die zal binnen een maand wel weer draaiende zijn:)

    Gr, Thomassie

  • wesley de best

    Gisteren heb ik om 9.30 uur mijn stellingtuinmolen losgezet. 2 volle er voor gedaan, heeft de hele dag heerlijk gedraaid tot 23.00 uur. PRIMA WIND! :)