Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog gedraaid vandaag

  • Robert Van't Geloof

    hee vandaag ben ik weer bij Jannick geweest om 14.15 begonnen op Het Haantje met het opzeilen we besloten dat 4 lange halve genoeg moest wezen terwijl ik dan ging opzeilen spande Jannick het Tjasker met 2 volle op west in daarna met z'n tweeen met de steentjes op Het Haantje gaan malen en wel gebroken tarwe maar al gauw heeft Jannick er 2vol-2halve van gemaakt en niet veel later heb ik hem geheel vol gelegd daarna heb ik het tjasker ook rond vol gelegd

    na 3 uur malen hebben we het haantje even aan de roetouwen gezet en zijn we wat gaan drinken en vernamen we dat De Vriendschap ook los was met lege en 2 borden eruit dus de eigenaar had weer eens zin om hem even op te trekken na het drinken weer gaan malen even later was Aad de werft op gereden want hij kwam uit het werk en riep of ik de grote molen los wilde halen even later draaide hij ook en wel met de lege rond 18.15 heb ik Het Tjasker afgezeild en Jannick heeft Het Haantje afgezeild en toen was er nog even bezoek van Karel Streumer dat was leuk daarna gegeten en heeft Jannicks moeder mijn thuis afgezet

    hoeveel kilo we hadden gemalen wilde Jannick zelf op het speelmolenprikbord zetten groeten Robert ps er komen nog filmpjes

  • Muldertje

    Ik draai nog met dit slapje windje uit ZO (en ik sta N, maar het gaat wel vooruit :)) in de lege.

    Ik kan met deze winden alleen leeg draaien, want met zeil geeft ie geen kik (vreemd genoeg….)

    Gr, Toby.

  • Robert Van't Geloof

    hierbij alvast 1 filmpie trouwens toen ik thuis kwam om 19.15 meteen mijn wip in de tuin los gehaald met 2vol en 2 borden uit op west groet Robert

    http://nl.youtube.com/watch?v=y8KwBLYYg_E

  • Meelmuisje

    http://www.youtube.com/watch?v=y8KwBLYYg_E dit is de goede link;)

    Robert? heb je ook nog foto's? ik ben best wel benieuwd;)

    Gr, Thomas

  • Robert Van't Geloof

    Hoi Thomas mijn link die ik heb gezet doet het wel hoor maar geeft niets bedankt hoor en de foto's kommen wel een keer groeten Robert

  • Meelmuisje

    Vaag:D bij mij doet ie het namelijk niet:D

    Oke ik zie de foto's wel eens verschijnen. bedankt!

    Gr, Thomas

  • Robert Van't Geloof

    hierbij dan de foto's http://molens-in-de-graafstroom.mijnalbums.nl/ wachtwoord = mg klik op fotomap met als titel gebroken tarwe malen met Jannick op Het Haantje groet Robert die zijn bedje maar eens gaat opzoeken !

  • Jan-Willem de Winter

    Leuk dat jullie samen deze prachtmolentjes in bedrijf houden!

    Ik vind vooral het binnenwerk erg mooi. Ik wil zelf ook gaan proberen om iets van stampers in mijn molentje te bouwen. Als het zover is zal ik er wel verslag van doen op dit prikbord. Eerst ben ik nu nog een soort schuurtje om de onderbouw van mn molen aan het zetten, zodat er wat meer ruimte is voor een binnenwerk.

  • Leerling v.De Wilde Westlander

    Vandaag is DMM los gemaakt om 12:30 met 2 ronde halven en 2 ronde lange hoge lijnen. 10 minuten later de hoge lijnen weer weg gerold want ik moets naar school en onder tussen de molen door laten hobbelen met 2 ronde halven ( ik ben niet zo moeilijk om hem tijdens me schooltijden te laten draaien;))

    nu draait ie nog steeds leuk met 2 ronde halven:).

    Gr, Luc

  • Robert Van't Geloof

    vandaag was ik een dagje uit met School in Dongen onderweg zag ik De molen in Dongen met de lege met een kleine gang van z'on 20a30 enden rond komen

    en De Oude Doornse Molen in Almkerk met 2halve-2volle en een gang van 30tot50 enden De Nooitgedacht in Woudrichem draaide ook met 30-50 enden met 2 halve De Westmolen in Goringhem met witte zeilen en dat waren 4 lange halve

    onderweg vernam ik ook nog dat in Kinderdijk nr 7 nederwaard rond ging met 2vol of duikers of halve m'n wippie heb ik om 16.30 opgetrokken met 4 volle op nw

    en gesmeerd met wat olie nu loopt hij zo licht oja ben bezig weer een filmpje in youtube te plaatsen groeten Robert