Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Restauratie tuinmolen

  • Justin van den Heuvel

    Het is al weer een tijd geleden dat ik van Robert een standerdmolentje kreeg.

    De kap van het molentje ontbrak en het moest nodig geschilderd worden.

    Het heeft een tijd op “De Vriendschap” gestaan, maar niet de tijd genomen om er wat aan te doen.

    De vrijdag na Hemelvaart hebben m'n pa en ik de handen uit de mouwen gestoken en zijn we aan de

    restauratie begonnen. We hadden nog wat tuinhout over wat we mooi konden gebruiken voor de kap.

    Na wat gepuzzel zat de kap in elkaar en kon zelfs het gevlucht er al aan (draaiend in een oude fiets-as+lager).

    Afgelopen zaterdag begonnen met het schilderen van de kast. Het grove schilderwerk is klaar, nu de details nog.

    Ook de voet moet nog gebeuren, maar dat komt later. Volgende fase is het maken van nieuwe zeilen, want

    die ouwe dingen kunnen echt niet meer! Daarna nog de afwerking van de kap en het dekken met dakleer.

    Tussen de bedrijven door ook nog wat plaatjes geschoten. Die kun je hier zien: http://www.mijnalbum.nl/Album=7WCIH4TN

    Zodra er vorderingen zijn worden er foto's bijgevoegd en laat ik een berichtje achter hier op 't prikbord.

    Groeten, Justin

    'k Ga gouw verder met de zeilen…

  • Rick buitenhuis

    hele mooie molen en ook goed afgewerkt hoor !!! die kan nog wel een paar jaar mee

    gr. rick(:P)

  • Leen Boshuizen

    Justin,dat is een model van de molen in het openluchtmuseum,jammer dat je niet eerst naar een foto van die molen heeft gekeken.Overigens wel netjes gemaakt,juist daarom mijn opmerking.

    Vr.gr.Leen Boshuizen.

  • Justin van den Heuvel

    Leen,

    ik heb het molentje maar gekregen. De achtergrond ervan is mij totaal onbekend.

    Daarom heb ik het qua kleur aangepast naar eigen smaak (en van ons tuinschuurtje).

    Groeten, Justin (die zo de kwast maar weer eens pakt…)

  • Leen Boshuizen

    Justin,hetgaat niet om de kleur,maar om de vorm van de kap.

  • Justin van den Heuvel

    Het schilderwerk is weer een stukje dichter bij de afronding.

    Vandaag de borden voor de tweede keer gedaan en ook de kast van groene lijsten voorzien.

    Morgen zijn de roeden en de onderkant aan de beurt. Tussendoor wordt ijverig aan de zeilen gewerkt.

    Foto's zijn weer bijgevoegd, de link staat in het eerste berichtje!

    Groeten, Justin

  • Rob Simons

    Leuk molentje zo! Moet er aan de voet ook nog iets vernieuwd?

  • Leen Boshuizen

    Dag Justin,hier een plaatje

  • Justin van den Heuvel

    Vandaag heb ik m'n molentje op z'n plek gezet. (zie album…)

    De afgelopen dagen druk geweest met de bedekking van de kap.

    We hadden nog stukken dakbedekking over van het tuinschuurtje, dus die kon er mooi op.

    Het oogt van dichtbij een beetje lomp, maar van een afstandje gaat het wel.

    Nu alleen nog de touwen aan de zeiltjes naaien en dan is ie klaar!

    Groetjes, Justin

  • Lars Faber

    Ziet er sterk uit, hoef je de komen de jaren niet veel meer aan te doen

    Groet, Lars