Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De (Kleine) Wachter

  • Wouter Bakker

    Hallo allemaal,

    Afgelopen zaterdag (5 november) heb ik er een speelmolentje bij gekregen. het is een molentje dat op een onderbouw van de Wachter staat. De schoorsteen zit er niet bij en de romp is veel te slank voor de Wachter, maar het is wel een leuk molentje. Ik heb het molentje gekregen, omdat niemand hem wou en ze het zonde zouden vinden om weg te gooien. Ik heb in de zomervakantie dan wel wat te doen.

    Foto's volgen nog.

    Groet,

    Wouter.

  • Waterpezer

    hallo wouter,

    is dit een molentje wat opgeslagen stond in de kelder bij de nieuw gebouwde loods?

    gr jeffrey

  • Wouter Bakker

    Beste Jeffrey,

    Waar zou het molentje dan opgeslagen zijn? Want in een loods geeft me niet genoeg details…

    De romp lag een tijdje opgeslagen bij een kennis van me uit de straat. De kap en wieken lagen in Wehe-Den Hoorn opgeslagen.

    Groet Wouter

  • Waterpezer

    oke, onder de loods dieks dele worden namelijk ook nog een paar modellen bewaard, waar ze niet direct wat mee kunnen doen.

    zodoende ik hier aan dacht.

    ben zeer benieuwd!

    lijkt me leuk om de fotos te zien.

    drijft molentje nog wat aan?

    gr jeffrey

  • rick buitenhuis

    als ze die opgeslagen tuinmolens weg doen wil ik het graag horen :P

    mvg rick buitenhuis

  • Wouter Bakker

    Beste Jeffrey,

    Het molentje is daar waarschijnlijk niet vandaan gehaalt. Ik weet niet waar het molentje voorheen stond en het bouwjaar is ook onbekend.

    Bij de restauratie ga ik het gevlucht vervangen door een met meer hekken, zwichtlatjes en bussels met regelborden.

  • Rob Hoving

    Heb je foto's?

    Groetjes Rob

  • Waterpezer

    hoi wouter, waar blijven de beloofde fotos? :D

  • Wouter Bakker

    Ik zou binnenkort kijken of ik ze kan plaatsen, maar ik heb voorlopig erg weinig tijd daarvoor ivm examanjaar van school.

  • Rob Hoving

    ivm met je examenjaar heb je geen tijd om hier foto's te plaatsen?

    Dat vind k beetje overdreven.8-)

    Heb je dan misschien wel wat technischee info?

    Groetjes Rob.