Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Molen Gytsjerk

  • Wouter Bakker

    Een (enorm) tijdje geleden was ik in de Zaanstereek en op de terugweg kwam ik door Gytsjerk (Fr) en kwam daar op een garage een speelmolen tegen. Het molentje ziet er niet zo best uit en heeft een vlucht van 5 a 6 meter. Wie weet er meer over dit molentje?

    Zie bovenstaande link.

    Groet, Wouter.

  • Stefan Teeling

    Hoi,

    Dat molentje is als ik het goed heb van mensen die een bed en breakfast hebben, staat er gewoon voor de zier en kan als ik het goed heb ook niet draaien (teminste nog nooit zien draaien). Ook is het molentje al eens eerder op dit prikbord besproken, kun je wel terugvinden via de zoekfunctie.

    Groet Stefan Teeling

  • Wouter Bakker

    Hoi Stefan,

    Toen ik er langs kwam zag ik ook dat het een sier ding is. Ik ken dat molentje al langer (weet niet hoe lang) en hij stond altijd overhek. Er zitten wel leuke onderdeeltjes aan zoals de as die van ijzer lijkt te zijn. Ook zag ik nooit wervels voor borden en bordveren waren ook niet aanwezig. Gezien de toestand nu kan ie zeker niet draaien, tenminste je kunt hem beter stil laten staan dan draaien. Het is verder wel een erg mooi molentje als je kijkt hoe die gebouwd is. Volgens mij staan er in de tuin daar ook nog wat windmotoren zoals we in Nederland kennen.

    Groet, Wouter