Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lekker briesje

  • Rob Simons

    De Gunst staat nu lekker te draaien op een briesje uit het WZW. Verder nog speelmolens los?

  • Wouter Bakker

    Nou, hier is het een minder lekker briesje… Het waait erg hard hier. Twee molenrompen van me zijn zonet omgewaait. Gelukkig geen schade aan de molens, omdat ze al deels gedemonteerd waren. Ik ben verder blij dat mijn molens die wel kunnen draaien binnen staan en niet kunnen omwaaien, alhoewel er is (eerder) wel een ruit van de schuur waar ze in staan eruit gewaait en nu komt de tocht en regen wel naar binnen (en de wind waait nu precies naar binnen…). Hier wordt dit weer ook al een beetje noodweer genoemd. Gister was ik bij het Lauwersmeer en het water staat heel erg hoog, zelfs een strandje is verdwenenen en enkele weilanden staan een beetje heel erg onder water…

    Groet, Wouter (die zag hoe het water al bij de rand van de sloot ziet komen…)

  • Jesse in 't Veld

    Hier vandaag ook de stellingmolen los gehad. De wip heeft maar even gedraaid, want het kruis ging zo tekeer tijdens de vlagen dat ik hem maar weer aan de ketting heb gelegd. De stellingmolen liep als een speer op het noorden. Later vanwege de toenemende wind de molen op het N-O gezet. Wel leuk was, dat als de molen tijdens de vlagen stevig doorliep, de borden een soort van “fokken-geluid” maakten. De borden moesten dan de stevige wind doorklieven, en het maakte een zoemend en zuigend geluid.

    Later de molen stilgezet vanwege de zware vlagen uit de buien.

    Groeten uit een stormachtige Hoeksche Waard,

    Jesse in 't Veld

  • Rob Hoving

    Zeldenrust heeft de hele dag leuk gelopen in de leege.

    De Kraai staat aan de ketting, en de rest van de molens staan onderdak.

    Groetjes Rob Hoving.

  • Jaïr van den Broek

    Hier in Dronten draait m'n wipmolen nog steeds in de lege met de steekborden eruit.