Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog gedraait

  • woldersemolen

    hoi ik ben nu lekker bezig met draaien met mijn molens antoniusmolen leeg de vriendschap 2 vol het henneke 4 half

    gr koen

  • Robert Van't Geloof

    Mijn grote speelmolen draait nu al bijna een week rondvol maandag begonnen

    Gisteren en vandaag heeft ie meer stil gehangen.

    de andere speelmolen draait sinds een uuur of 12 zonder zeilen tussen de 0 en 50 enden. en soms 60enden

    maar had geen puf om zeilen vor te leggen. grt Robert

  • Wouter Bakker

    Ik heb niet gedraaid.

    Wel heb ik wat geklust aan het wipmolentje, het volgende heb ik gedaan:

    -Een ophanging gemaakt (vang),

    -Zeilklampen op de roeden gemonteerd,

    -Kikkers geplaatst en litsen geplaatst,

    -Aan de vang is ook nog gewerkt, nu vangt ie beter,

    -Het scheprad uit het werk gezet, deze is namelijk stuk (losse schoepen).

    Veel gedraaid werd er niet, vooral met windstilte is het spul even in het zonnetje gezet (omdat er toen tijd was…).

    Er staat momenteel ook een grondige schilderbeurt op de planning voor dit molentje.

    Mijn grootste molen heeft een nieuwe burgemeester, deze moet nog geplaatst worden (de burgemeester ontbrak, verder is die kap erg gedetailleerd en heeft een echte vangketting, spaakketting, bezetketting enz.). Verder heeft die molen nieuwe roeden, hekkens. Borden en zoomlatten (een zwichtlatjes) geplaatst worden.

  • Tony Hop

    Mijn klein achtkantje heeft vandaag en gisteren lekker gedraaid. Gisteren had ik er 2 vol voor liggen. Vandaag 2 korte halven, later nam de wind even flink toe en heb ik de zeilen weggetrokken en de molen één veld onder de wind gezet.

    Mvgr. Tony Hop

  • Daan Snippe

    De Meulewieke staat mooi te draaien in de lege.

    Alle mais is weg dus malen maar!!

    MVG Daan