Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog gedraait

  • woldersemolen

    hallo allemaal

    lekker aan het draaien antoniusmolen 2 halven

    vriendschap 4 vol

    hennek staat stil

    ik ga het hennek zo ook opzeilen zaterdagmorgen draaimarathon tot zondag avond

    groet koen die het hennek nu gaat opzeilen

  • Wouter Bakker

    Bij mij zit draaien er voorlopig niet in.

    De molens staan nu achter in de schuur en het kost veel moeite om ze buiten te zetten, buiten staat nu een zeilboot die straks de schuur in gaat en op het erf staan ze momenteel in de weg (als ze er zouden staan), in dat gedeelte van de schuur is ook nog geen elektriciteit en licht is er niet (op die van een tafellamp na…) en nu wordt het vroeg donker, en dan zie ik niks…

    Van de grote grondzeiler zijn de zeilen weggehaald en de borden uitgenomen. De zeilen worden vervangen en de borden worden voorzien van bordmerken en worden ook afgewerkt. Er wordt binnenkort ook wat lijm van het gevlucht gehaald (er zit wat veel op en er zitten nu opgedroogde klodders op het hekwerk) Hier en daar moet bij de voorzoom een kluft geplaatst worden en dan kan het gevlucht geschilderd worden.

    De Groene Wip (mijn Groene Wip die in Eenrum staat) krijgt binnenkort hopelijk een nieuw scheprad van metaal (aluminium?) en de vang moet worden vervangen, want deze vangt slecht. Bij de nieuwe vang wordt de vangbalk weggelaten en de vangstok langer (zowel buiten als binnen) en loopt door tot de lagers voor bij de as.

    De Kleine Molen (is klein) draait binnenkort nog misschien wel eens, voor deze hoef ik weinig moeite te doen om 'm in beweging te krijgen en buiten te zetten, voor deze is geen onderhoud gepland.

    Groet, Wouter Bakker.

  • woldersemolen

    oke net afgezeild het henneke liep eerst wel lekker met 2 halven maar daarna begon te wind harder te worden en het henneke begon te vliegen dat geld voor alle molens aleen de vriendschapp staat nu nog te draaien in het lege maar dat komt zelden voor zo'n een keer in de 2 maanden