Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog gedraaid vandaag>gisteren

  • robert van't Geloof

    hallo mijn speelmolen moet ik nog gaan inspannen zo direkt

    eerst van gisteren

    is hij door Thomas en Devon ingespannen om 15.00 of zo eerst 2 halve later 2vol-2halve om 16.30 heb ik hem afgezeild en ben ik gaan schilderen om 18.15 daarmee klaar en heb ik hem tot 19.00 nog met de lege laten hobbelen

    vandaag ik ga zo beginnen

    mijn speelmolen is een wipmolen model van De Vlietmolen in Hoogmade

    nou groetjes Robert

  • Leerling v.De Wilde Westlander

    nou vandaag begin ik er niet aan met dit weer ( teminste hier regent het )

    nog 2 grote weken op de romp van de ondermolen wachter:) schiet al aardig op:)

    Gr Luc

  • Robert Van't Geloof

    Hey Lucas ik maakte net een foutje mijn speelmolen heeft wel de hele dag los geweest gewoon leeg maar net de vang erop want het onweert!!!! groeten Robert

  • Mark Heutink

    hoi Robert,

    wat voor een vang heeft jouw molen(s)

    Trouwens, wat heb jij mazzel dat je molenaar bent op die Weidemolen!!!

    Hij is echt heel mooi!

    Ikzelf draai op het molentje van molenmakerij Straver in Almkerk.

    Groetjes,

    Mark.

  • Robert Van't Geloof

    Ha die Mark van mijnj speelmolens heeft alleen de wip een vang gemaakt van een feesnaar van een auto groet Robert

  • jeroen

    ik heb gister ook mijn molentje, de landzicht losgehad.

    met de 4 volle heb ik heb achtergelaten toen ik naar mijn werk ging met de gedachte dat ie toch niet zou rondgaan met de wind op de heg.

    dus ik kom terug van mijn werk zie ik ineens dat er 2 zeilen loszitten.

    ik loop ernaartoe en zie ik dat er ook nog 2 touwtjes van de zeilen om het as zitten.

    ik had al langer met het idee rondgelopen om die touwtjes te vervangen omdat ze niet zo heel goed bleven zitten en nu is het dus definitief dat ik ze ga vervangen.

    dus gister de zeilen eerst schoongemaakt (lekker smeer op die nieuwe witte zeilen).

    en nu vanavond ga ik misschien beginnen aan de touwtjes als mijn leerwerk het toelaat want ik heb proefwerkweek.

    anders heb ik daarna vakantie en tijd genoeg.

    misschien wel in de vakantie een nieuw schilderbeurtje??!!??

    vandaag in de lege nu nog los en staat dus stil.

    ik heb em in de lege losgetrokken omdat de 2 zeilen die er nog opzitten net op 2 andere roeden zitten.

    dit was mijn verslagje.

    groetjes, jeroen

  • Sleutelmulder

    Ik draai nu nog, in de lege, gaat 10 enden ofzo, en vanmiddag heb ik alle heklatten even nagelopen, is nog goed. in de winter komt er waasrchijnlijk een vang in, met een doorlopende as.

    Ik ga straks even smeren.

    Gr, mats.

  • Meelmuisje

    Vandaag niet gedraaid.

    Want het onweerde als een gek hierzo!

    Gr, Thomas

  • jeroen

    heb vanavond alvast 2 zeilen klaargemaakt.

    en meteen toen het hier even wat minder regende, heb ik ze meteen erop gelegd.

    dus nu staat ie los met 2 vollen alleen hij wil niet veel.

    dus misschien gaat ie op een verhoginkje in de loop der tijd.

    groetjes, jeroen

  • Jan-Willem de Winter

    Leuk hoor, zo'n speelmolenprikbord!

    Vandaag heeft Datura de hele dag op het westen gedraaid met 4 volle. Gisteren liep die ook wel flink door met 4 vol tijdens alle regenbuien.

    Het lijkt me heel leuk als we op dit prikbord veel technische dingen van elkaar kunnen leren over tuinmolens. Gewoon praktrische tips hoe je bijvoorbeeld het beste een as lagert enzo. Straks plaats ik nog even wat foto's van vandaag.