Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spiegelmolens

  • Wouter Bakker

    Hallo allemaal,

    De meeste van jullie zijn niet zo enthousiast over molens die de verkeerde kant op draaien. Ik zie ze regelmatig, maar ik zie ook andere gevluchten die niet kloppen, maar wel de goede kant opdraaien. Ik heb verder niks tegen molens in spiegelbeeld, maar de interresse is wel lager. Mijn vraag is: wat hebben jullie het liefst na een goed gevlucht met een goede zeeg dat niet spiegelend is? Keuze is uit: gevlucht is in spiegelbeeld, maar draait de goede kant op. Het gevlucht is in spiegelbeeld, ook de zeeg. Het gevlucht is niet in spiegelbeeld, de zeeg wel. Het gevlucht is normaal, maar geen zeeg. Het gevlucht is in spiegelbeeld en heeft geen zeeg. Ik heb een goed gevlucht dat een mooie zeeg heeft en niet in spiegelbeeld is niet bij gezet, want dat staat bij iedereen op nummer 1. Ik kies na het beste gevlucht wat iedereen wel wil de eerste optie gekozen. Die is makkelijk te verhelpen. Daarna maakt het me niet zo veel uit. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

  • Leen Boshuizen

    Wouter,je verspild tijd,gewoon beginnen en vooral niet haasten en als je wat fout doet heb je weer wat geleerd alle begin is moeilijk maar als je het niet doet leer je het nooit en vergeet niet van vragen wordt je wijs.

  • Leen Boshuizen

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-PIHV3XTY-D.jpg

    Hier enkele roeden in div maten.

  • Rob Hoving

    Molens die de ‘'verkeerde’' kant op draaien bestaan niet. Zolang ze maar draaien en een werktuig aan kunnen drijven.

    De molens die volgens jou in spiegelbeeld opgehekt zijn, is een uitzondering, maar ze komen nog steeds in het echt voor.

    Vlak over de grens in Duitsland staat in Papenburg een standerdmolen die zo opgehekt is. Deze molen draait dus ook de andere kant op dan wat wij gewend zijn.

    Niet alleen in Duitsland hebben we molens die zo opgehekt zijn, ook in Engeland, Polen, Zweden en Denemarken zijn ze nog te vinden.

    Molen Papenburg.

    Persoonlijk vind ik een wiekenkruis zoals wij ze gewend zijn mooier om te zien. Het lijkt me ook lastig om een molen met gespiegeld hekwerk op te zeilen. Maar het is maar net wat je gewend bent.

    Groetjes Rob Hoving.