Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Molenroeden GEZOCHT!!!

  • Leen Boshuizen

    Als je het niet probeert leer je het niet ook,even de tijd nemen, goed kijken of er ergens een verbouwing is,zo een plankje is best te vinden

  • rick buitenhuis

    je kan het ook gewoon een keer proberen op een balkje van vuren. is niet al te duur en je kunt oefenen hoe t zit!

    ik heb zelfs mijn molenroeden van vuren gemaakt maar dan moet je ze vaak behandelen en dan kan het er wel mee door.

    gr rick buitenhuis

  • Wouter Bakker

    Bedankt voor al jullie reacties!!! Ik ga binnenkort eerst even op vuren proberen of het wat wordt.

    Groet, Wouter

  • rick buitenhuis

    juist ja slim plan! als het lukt kn je ze ook op je molen zetten! maar een tip behandel het hout heeeeeeel erg goed! als je dat niet doet is het zo rot.

    gr rick die nu met zijn 2e roede gaat beginne(:P)

  • Rob Simons

    Het hout niet schilderen maar teren o.i.d. Zoals de staart van de Gunst.

  • Leen Boshuizen

    Ik sop ze altijd in een goede kwaliteit tuinbeits op waterbasis een of twee maal en de roeden daarna verven ook op waterbasis,dan blijft het ademen.Als ze zomer en winter buitenstaan reken ik een jaar of zes levensduur,mits regelmatige controle en laten draaien.

  • Rob Simons

    Ja ik heb een staartbalk van merbau en schoren van bilinga die doordrenkt zijn met carboleum, wat de levensduur zal zijn weet ik niet, maar zeer lang!

  • Leen Boshuizen

    carbolineum is ook wat anders als teer,maar de geur staat mij tegen.

  • Rob Simons

    Die geur trekt snel genoeg weg. Ik heb een klein beetje koolteer onder de carboleum gemengd, om het zwart te houden. Bovendien is het onderhoud gemakkelijker, je hoeft nergens naar te kijken, gewoon er op smeren.

  • Leen Boshuizen

    Er is iets misgegaan met de foto en ik weet niet wat.http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRYR8DVW-D.jpg